Aktuality Archiv - RAVEO - World of motion

Zobrazit menuSkrýt menu

Zveme Vás na jedinečnou událost na poli průmyslové automatizace: nový Veletrh automatizace v Plzni.

Veletrh je páteří projektu Strojírenská inspirace a za cíl má představit progresivní technologie pro výrobu a zároveň propojit profesionály v daných tématech. Těšit se můžete nejen na náš RAVEO stánek, ale i na dvoudenní sérii přednášek, rozhovorů a diskuzí přímo na výstavní ploše.

Stěžejním prvkem akce je i networking, maximální možná výměna zkušeností, sdílení dobré praxe či know-how jednotlivých účastníků.

Více informací a pro získání volné vstupenky se zaregistrujte ZDE

Jednou z největších předností nového servopohonu AKD2G je integrovaný motion controller pro synchronizaci dvou os připojených do jednoho driveru. Pro dvouosé systémy driver disponuje jmenovitým výstupním proudem 6A pro každou osu. Pro jednoosý systém je v nabídce driver se 24A.

Plug-and-play kompatibilita s ovládacími prvky a hybridní jednokabelové připojení servomotoru zvyšuje efektivitu při zprovoznění systému. Podporuje různé zpětnovazební zařízení: standard SFD3 a HIPERFACE® DSL. Volitelné zpětné vazby zahrnují EnDat, BiSS, Sine/Cos, inkrementální encoder, resolver a další. Nabízí také 16 I/O, grafický displej 160 x 128 pixelů, slot na SD kartu.

V základu je servopohon vybaven dvoukanálovým zapojením bezpečnostního okruhu STO pro každou osu (až do SIL3/PLe).

Volitelně je k dispozici model s rozšířením I/O využitelných pro SafeMotion Monitor™ (SMM™), až do SIL3/PLe, který umožňuje měniči bezpečně se připojit k hlavnímu zařízení FSoE a zahrnuje následující bezpečnostní standardy:

Servopohony AKD2G jsou vybaveny těmito komunikacemi pro připojení do libovolného řídicího systému: EtherCAT®, FSoE, CANopen®, PROFINET® IRT a Ethernet/IP™.

Disponují největším výkonem v kombinaci s druhou generací servomotorů AKM2G, které nabízejí o 30 % vyšší výkon oproti motorům první generace o stejné velikosti. Jejich použití je vhodné tam, kde je nedostatek prostoru pro umístění většího pohonu.

Kontaktujte naše technické oddělení na info@raveo.cz a my vám rádi poradíme s optimálním řešením pro vaše konkrétní aplikace.

S potěšením oznamujeme, že naše partnerská společnost Hiteco provedla zásadní rozšíření své výrobní kapacity. Tento krok představuje významný milník v našem společném úsilí o poskytování špičkových technologických řešení v oblasti elektrovřeten.

Díky tomuto rozvoji Vám budeme schopni nabídnout ještě rychlejší dodací lhůty i servis.

Prohlédněte si naše rozsáhlé portfolio elektrovřeten: ZDE

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat na info@raveo.cz. Rádi zodpovíme jakékoliv dotazy týkající se právě vaší konkrétní aplikace.

Rádi bychom Vás pozvali na akci RAVEO DAYS PRAHA 2024.

Nepromeškejte jedinečnou příležitost prohlédnout si na jednom místě novinky od společnosti RAVEO. Budete mít možnost setkat se s obchodními zástupci naší firmy a také techniky společnosti. Chybět nebude ani bohaté občerstvení či ochutnávka vín.

Akce se uskuteční v úterý 30.4. od 16:00 v pražském multifunkčním školicím centru Broomlovka.

Více informací včetně registrace naleznete ZDE

Jubilejní 30. ročník veletrhu AMPER je již za námi a my bychom chtěli poděkovat všem, kdo se zastavili u naší RAVEO expozice.

Bylo nám velkým potěšením se s Vámi osobně setkat, předvést naše produkty, pomoci s výběrem vhodného řešení pro vaše aplikace nebo si jen tak popovídat u hrnku dobré kávy o tom, jak jde život.

Nejvíce Vás z našeho sortimentu zaujaly krokové motory, šnekové převodovky, lineární jednotky od společnosti Yamaha nebo SCARA roboty.

V galerii níže můžete znovu nasát atmosféru veletrhu.

Tým RAVEO

Motory a převodovky nachází mimo průmysl časté užití i v zemědělském sektoru. Nejen na drůbežích a prasečích farmách – kde Transtecno dodává speciálně vyvinutá řešení, ale také pro chov dojnic.

Konkrétně ovládání oken ve stájích a chlévech je často svěřena šnekovým pohonům (CM/CL) v kombinaci s koncovým spínačem TOR-N. Tímto řešením lze jednoduše docílit plně autonomního otevírání a zavírání, bez nutnosti instalace dalšího příslušenství či snímačů.

Je toho však víc: nevábnou, ale velmi důležitou kapitolou, kterou je třeba v odvětví chovu skotu a dojnic otevřít, je čištění. Chlévy dnes mohou být vybaveny automatickými hrábly, nebo shrnovači hnoje, které jsou efektivně poháněny robustními pohony Transtecno. Toto řešení umožňuje instalaci technologie po celé délce budovy, díky čemuž je zajištěno automatizované shrnování hnoje a následná distribuce pro další zpracování.

Vzhledem k vysokým nárokům na výkon pohonné jednotky, přichází u těchto strojů na řadu litinové převodovky z řady IRON. K dispozici jsou provedení kuželočelní (ITB), čelní (ITH) a ploché (ITS).

Pro tyto i standardní průmyslové aplikace jsou převodovky řady IRON spolehlivé, úsporné a mnoha lety nasazení v reálných aplikacích ověřené řešení. Neváhejte nás kontaktovat s nezávaznou poptávkou na info@raveo.cz

 

Přesně za dva týdny se již po 30. otevřou brány veletrhu AMPER a RAVEO u toho ani letos nebude chybět.

Nenechte si ujít naše letošní novinky z oboru pohonné techniky, kterými budou například krokové motory se zpětnou vazbou, servotechnika, aktuátory, lineární osy a mnoho dalšího.

Budeme se těšit na setkání s Vámi nově na hale V, stánku 3.15.

 

„Celý svět je plný zázraků, na které jsme si však tak zvykli, že je nazýváme všedními věcmi.“ —  Hans Christian Andersen

Dnes tento citát platí více než kdy před tím. Ať už to byla elektřina, internet, mobilní telefony. Obklopuje nás řada věciček, které ani nevnímáme. Jsou pro nás samozřejmé, všední. Ale náš život by bez nich nebyl stejný.

Jedním z mnoha je i vynález, jehož počátky se začaly rodit pokusy s magnetickým polem, a to již ve 40. letech 18. století, v rukou skotského benediktýnského mnicha jménem Andrew Gordon. Jelikož neuchopitelná síla magnetismu člověka přirozeně fascinovala, v bádání a experimentech s elektromagnetickým polem, ve snaze přeměnit elektrickou energii na mechanickou práci pokračovali i další. Mimo jiné Michale Faraday nebo Joseph Henry.

Není bez zajímavosti, že v průběhu 19. století pokračovali v bádání nezávisle na sobě jednotlivci z celého světa.

V Anglii William Sturgeon, anglický vědec, sestrojil v roce 1825 svůj první elektromagnet, který dokázal zvednout přibližně 4 kilové závaží. V roce 1832 předvedl řekněme „laboratorní“ stejnosměrný elektromotor s komutátorem.

V tehdejším Prusku se elektromotory zabýval pan Moritz Hermann Jacobi, jehož komutátorový motor se datuje do roku 1834.

V USA rozvíjel myšlenku stejnosměrného motoru americký vědec Thomas Davenport, který sestrojil první funkční DC motor s komutátorem a kartáči v roce 1834. Jeho konstrukci si nechal patentovat v roce 1837. Jím vyvinutý koncept byl v pozdějších letech rozvíjen a použit pro motory a generátory v širokém měřítku.

Vzhledem k tomu, že vývoj stejnosměrných motorů v této době zažíval boom, nebudeme se dále snažit obsáhnout všechny, kteří přispěli k pokroku v tomto odvětví. K zevrubnému náhledu na to, jakou pozornost si již od počátku elektromotory získaly, ale tento výčet postačuje.

Již od počátku bylo každému zainteresovanému jasné, že vývoj motorů neskončí pokusem na laboratorním stole. Tento vynález měl potenciál změnit svět!  Není divu, že již záhy začaly vznikat snahy jej aplikovat v dopravě či průmyslu.

V roce 1849 se americký senát zavázal podpořit velkou sumou peněz stavbu elektromagneticky poháněného vlaku z Washingtonu DC do Baltimoru. Vlak o hmotnosti téměř 1 tuny měl jet rychlostí 30 km/h. Rychlosti dosáhl, nicméně jízdu nedokončil. Motoru se propálilo vinutí.

Když Thomas Edison vynalezl v roce 1879 žárovku, používal pro její napájení baterii. Brzy rozpoznal, že, pokud má jeho technologie sloužit lidem v širokém měřítku, je třeba centrálních zdrojů energie. V roce 1882 již jeho paroelektrárna používala stejnosměrných komutátorových generátorů postavených podle konceptu Thomase Davenporta, o kterém již byla zmínka. Jelikož nebyl nikdo, kdo by pro něj generátory vyráběl ve větším množství, založil výrobní závod, který později vyrostl v dnešní General Electric Co. Jeho prvními produkty byly motory a generátory kopírující tehdy již 45 let starý design a principy motoru pana Davenporta.

Princip DC motoru:

Zjednodušeně lze říci, že stator tvoří pevné magnety. Rotor pak navinuté cívky v drážkách rotorových, navzájem izolovaných plechů. Jednotlivé cívky jsou spojeny s plochami komutátoru, na který přes kartáče přivádíme stejnosměrný proud. Cívky rotoru kolem sebe vytvářejí elektromagnetické pole, které reaguje s magnetickým polem statorových magnetů, čímž dochází k rotačnímu pohybu.

Můžeme říct, že od počátků DC motorů do dnešní doby se tyto motory úspěšně používají jen s drobnými konstrukčními obměnami. Ke zvýšení výkonu přispělo především použití kvalitnějších materiálů a vyšší přesnost výroby.

V naší nabídce naleznete kvalitní DC motory Transtecno, kompaktní DC motory DKM a pro větší projekty high-endové DC motory Dunkermotoren, jež na trhu působí od 50. let 20. století. Tyto motory se staly etalonem pro kvalitu a spolehlivost při zachování vysokých výrobních kapacit.

I přes svou dlouhou historii DC motory stále mají a budou mít své nezastupitelné místo v mnoha aplikacích kolem nás. Pokud se vám tedy příště sami otevřou dveře při vstupu do obchodního domu, nebo si tlačítkem stáhnete okýnko v autě, vzpomeňte na pěšinku, kterou DC motorům od začátku 18. století vyšlapala řada chytrých lidí. Vděčíme jim v mnohém za svět, jak jej známe dnes.

Kontaktujte naše technické oddělení na info@raveo.cz a my vám rádi poradíme s optimálním řešením pro vaše konkrétní aplikace.

 

Vůle je termín, který je často slyšet ve světě automatizace. Mnozí si však neuvědomují, že každý výrobce může toto slovo chápat trochu po svém. Jak vůli u svých cykloidních převodovek definuje společnost Nabtesco?

STANDARDNÍ DEFINICE VŮLE

Zubová vůle je obvykle definována v soustavě ozubených kol jako velikost volného pohybu (nazývaného též lost motion) nebo „vůle“ (backlash), která je přítomna mezi zuby. Jinými slovy, úhel, o který se může jedno ozubené kolo otočit, aniž by se dostalo do kontaktu s druhým ozubeným kolem a pohnulo jím.

Existuje několik důvodů, proč k tomu dochází. Jedním z nich jsou výrobní nedokonalosti a nutnost jejich zohlednění.

Existují však i případy, kdy je menší hodnota zubové vůle naopak žádoucí, např.:

DEFINICE VŮLE PODLE NABTESCO

Vůle, tak jak ji definuje společnost Nabtesco, zahrnuje nejen mechanickou mezeru mezi zuby, ale také velikost úhlového posunu, který vzniká v důsledku zatížení převodovky.

Výsledná hodnota spolu s dalšími specifikacemi vrhá více světla na to, jak se bude doopravdy převodovka chovat a jakou bude mít vůli za skutečných provozních podmínek.

Tato provozní vůle je testována na každé převodovce tak, že je zaaretován vstup převodovky a poté je převodovka zatěžována a odlehčována v obou směrech. Tím se vytvoří uzavřená smyčka zvaná hysterezní křivka, která může být použita k popisu mnoha aspektů chování převodovky. Vůle, kterou udává společnost Nabtesco, je celkový úhel zkroucení (úhlový posun) při nulovém točivém momentu.

JAK JSOU TEDY OSTATNÍ PŘEVODOVKY „BEZVŮLOVÉ“?

Mnoho výrobců převodovek se rozhodlo používat standardní definici vůle, což je pouze velikost volného pohybu v soukolí. Předpětím převodovky nebo použitím jiného typu převodovky (např. harmonické) tak měří v podstatě nulovou mechanickou vůli.

Pokud se však testuje podle metodiky společnosti Nabtesco, tak prakticky neexistuje typ ozubení, který by byl 100% bezvůlový.

Vždy se tedy zajímejte: Nulová zubová vůle? Dobře, a kolik je to v reálu?

Podívejte se na naše portfolio převodovek od výrobce Nabtesco nebo nás kontaktujte pro více informací.

Máme skvělou zprávu pro všechny, kteří hledají kvalitní a spolehlivé elastomerové spojky pro své aplikace. RAVEO naskladnilo spojky WKE/N, které jsou nejpoužívanějšími spojkami s polyuretanovou hvězdou na trhu.

Tyto spojky mají nízký moment setrvačnosti, torzní tuhost, poskytují elektrickou izolaci a kompenzují vychýlení hřídele. Jsou vhodné pro velmi dynamické aplikace a aplikace se servopohony.

Ve snaze rozšířit naše služby zákazníkům a poskytnout jim maximální servis, jsme pořídili CNC soustruh, díky kterému dokážeme sami upravovat průměry otvorů spojek dle zadání zákazníka.

Stačí si tedy vybrat velikost a průměry vrtání dle datasheetu, a my se o zbytek postaráme za Vás. Obrobení děr je již v ceně spojky zahrnuto. Díky této inovaci jsme se stali v dodávání spojek ještě flexibilnější.

Nečekejte a objednejte si spojky WKE/N ještě dnes. Zaručujeme vám dodání do 24 hodin od objednání (pokud objednáte do 10:00 dopoledne).

S bližšími informacemi nás kontaktujte na info@raveo.cz