Kompaktní úhlové převodovky - HC

Přehled parametrů |
Kompaktní úhlové HeliCross převodovky
provedení: pravoúhlá převodovka s dutou hřídelí převodový poměr: i=15~240 výstupní krouticí moment: až 176,5/294,2 N.m výstupní hřídel: ∅25 / ∅30 mm s pero-drážkou kompatibilita: připojitelné ke kompaktním motorům DKM účinnost: 66~73 % |
Velikost | 9HC□B (90×90 mm) / 10HC□B (104×104 mm) |
- Kompaktní úhlové HeliCross převodovky řady HC jsou určeny pro kompaktní indukční motory DKM.
- Jsou tvořeny šroubovým soukolím s šikmými zuby a kuličkovými ložisky. Vstupní hnací hřídel umístěná na motoru používá spirálové ozubení.
- Helicross převodovky se vyrábějí ve dvou velikostech - s rozměry příruby 90×90 mm a výstupní dutou hřídelí ∅25 mm s pero-drážkou nebo s rozměry příruby 104×104 mm a výstupní dutou hřídelí ∅30 mm s pero-drážkou.
- Lze je namontovat k indukčním motorům DKM ve velikosti příruby 90×90 mm (90 W~200 W) nebo 104×104 mm (250 W~400 W). Přenášený výstupní krouticí moment může být až 176,5 N.m (model 9HC□B) nebo až 294,2 N.m (model 10HC□B).
- Helicross převodovky mají patentovaný design a metodu zpracování šroubového soukolí.
-
Zesílený rám převodovky má vysokou odolnost a trvanlivost.
-
Univerzálně navržená výstupní příruba helicross převodovky umožňuje horizontální nebo vertikální montáž k rámu stroje ve čtyřech polohách. Uchycení převodovky k rámu stroje lze provést buďto pomocí vnitřních závitů (TAP) nebo skrze průchozí otvory v rámu převodovky (HOLE).
-
Model převodovky 9HC je z hlediska výstupní strany plně zaměnitelný za šnekové převodovky řady CM050 díky stejným montážním rozměrům výstupní příruby a stejného průměru duté hřídele. Výměnou šnekové převodovky za helicross typ lze dosáhnout ještě nižších výstupních otáček (CM050 maximálně i=100).
-
Volitelně lze dodat výstupní dutou hřídel převodovky vyrobenou z nerezové oceli SUS (Stainless Use Steel).
Klíčové vlastnosti:
- Široký rozsah převodových poměrů (celkem 14 různých převodů)
- Úhlové uspořádání vstupu a výstupu
- Minimální zástavbové rozměry
- Velká účinnost
- Nízká hlučnost a vibrace
- Dlouhá životnost ozubeného soukolí
- Vhodné pro trvalý, cyklický a přerušovaný provoz
- Celokovový plášť převodovky včetně ozubeného soukolí a hřídele
- Bezúdržbové provedení
- Jednoduchá montáž
- Dva alternativní způsoby upevnění k rámu stroje
- Zesílený rám převodovky zvyšující odolnost
- Optimalizovaný design sklonu šikmého ozubení
- Speciální materiál oceli s vysokou pevností
Technická specifikace:
- Kompatibilita: indukční motory DKM, indukční motory DKM s brzdou a indukční motory DKM s regulací rychlosti ve velikostech příruby 90×90 mm a 104×104 mm
- Dostupné převodové poměry: 1:15 / 1:20 / 1:25 / 1:30 / 1:40 / 1:50 / 1:60 / 1:80 / 1:100 / 1:120 / 1:160 / 1:200 / 1:225 / 1:240
- Maximální přenášený moment: 176,5 N.m (model 9HC□B) / 294,2 N.m (model 10HC□B) (výstupní krouticí momenty vztažené k výkonu najdete v záložce „Parametry“)
- Určeno pro výkony motorů: 90 W / 120 W / 150 W / 180 W / 200 W / 250 W / 300 W / 400 W* (* pozn.: pouze 60 Hz)
- Vstupní rychlost: ≤ 3000 ot/min
- Materiál: indukčně tvrzená ocel S45C (ozubená kola, plášť převodovky a výstupní hřídel) / volitelně nerezová ocel SUS 420J2 (výstupní hřídel)
- Montážní poloha: libovolná
- Účinnost převodovky: 66~73 % (kompletní údaje najdete v záložce „Parametry“)
- Samosvornost: helicross převodovky jsou nesamosvorné
- Vůle v ozubení: přibližně 30~40 arc.min (0,5°~0,67°)
- Hmotnost: 4,5 kg (9HC□B i=15~60) / 4,7 kg (9HC□B i=80~240) / 5,2 kg (10HC□B i=15~60) / 6,4 kg (10HC□B i=80~240)
Volitelné příslušenství:
- Výstupní plná hřídel s perem, jednostranná (9HC SHAFT-S-B / 10HC SHAFT-S-B)
- Výstupní plná hřídel s perem, jednostranná, vyrobená z nerezové oceli (9HC SHAFT-S-S / 10HC SHAFT-S-S)
Seznam dostupných helicross převodovek a jejich objednacích kódů:
9HC□□ | 10HC□□ | ||||
---|---|---|---|---|---|
Výstupní dutá hřídel S45C | Výstupní dutá hřídel SUS | Převodový poměr | Výstupní dutá hřídel S45C | Výstupní dutá hřídel SUS | Převodový poměr |
9HC15B | 9HC15S | i=15 | 10HC15B | 10HC15S | i=15 |
9HC20B | 9HC20S | i=20 | 10HC20B | 10HC20S | i=20 |
9HC25B | 9HC25S | i=25 | 10HC25B | 10HC25S | i=25 |
9HC30B | 9HC30S | i=30 | 10HC30B | 10HC30S | i=30 |
9HC40B | 9HC40S | i=40 | 10HC40B | 10HC40S | i=40 |
9HC50B | 9HC50S | i=50 | 10HC50B | 10HC50S | i=50 |
9HC60B | 9HC60S | i=60 | 10HC60B | 10HC60S | i=60 |
9HC80B | 9HC80S | i=80 | 10HC80B | 10HC80S | i=80 |
9HC100B | 9HC100S | i=100 | 10HC100B | 10HC100S | i=100 |
9HC120B | 9HC120S | i=120 | 10HC120B | 10HC120S | i=120 |
9HC160B | 9HC160S | i=160 | 10HC160B | 10HC160S | i=160 |
9HC200B | 9HC200S | i=200 | 10HC200B | 10HC200S | i=200 |
9HC225B | 9HC225S | i=225 | 10HC225B | 10HC225S | i=225 |
9HC240B | 9HC240S | i=240 | 10HC240B | 10HC240S | i=240 |
9HC□□ |
PŘENÁŠENÝ VÝSTUPNÍ KROUTICÍ MOMENT VZTAŽENÝ K VÝKONU INDUKČNÍHO MOTORU PŔI FREKVENCI 50 Hz | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Převodový poměr | 15 | 20 | 25 | 30 | 40 | 50 | 60 | 80 | 100 | 120 | 160 | 200 | 225 | 240 | |
Výstupní otáčky naprázdno | 100 rpm | 75 rpm | 60 rpm | 50 rpm | 37,5 rpm | 30 rpm | 25 rpm | 18,75 rpm | 15 rpm | 12,5 rpm | 9,4 rpm | 7,5 rpm | 6,7 rpm | 6,3 rpm | |
Výkon | 90 W |
7,0 N.m |
9,3 N.m | 11,7 N.m | 13,9 N.m | 18,6 N.m | 23,2 N.m | 27,9 N.m | 37,2 N.m | 46,5 N.m | 55,8 N.m |
74,3 N.m
|
93,0 N.m | 104,6 N.m | 111,6 N.m |
120 W | 9,3 N.m | 12,4 N.m | 15,5 N.m | 18,6 N.m | 24,8 N.m | 31,0 N.m | 37,2 N.m | 49,6 N.m | 62,0 N.m | 74,3 N.m | 99,1 N.m | 124,0 N.m | 139,5 N.m | 148,8 N.m | |
150 W | 12,1 N.m | 16,1 N.m | 20,1 N.m | 24,1 N.m | 32,2 N.m | 40,2 N.m | 48,2 N.m | 64,3 N.m | 80,4 N.m | 96,5 N.m | 128,8 N.m | 160,9 N.m | 176,5 N.m | 176,5 N.m | |
180 W | 14,5 N.m | 19,3 N.m | 24,1 N.m | 28,9 N.m | 38,6 N.m | 48,2 N.m | 58,0 N.m | 77,3 N.m | 96,5 N.m | 115,8 N.m | 154,5 N.m | 176,5 N.m | 176,5 N.m | 176,5 N.m | |
200 W | 16,1 N.m | 21,5 N.m | 26,8 N.m | 32,2 N.m | 43,0 N.m | 53,6 N.m | 64,3 N.m | 85,8 N.m | 107,3 N.m | 128,8 N.m | 171,6 N.m | 176,5 N.m | 176,5 N.m | 176,5 N.m |


10HC□□ |
PŘENÁŠENÝ VÝSTUPNÍ KROUTICÍ MOMENT VZTAŽENÝ K VÝKONU INDUKČNÍHO MOTORU PŔI FREKVENCI 50 Hz | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Převodový poměr | 15 | 20 | 25 | 30 | 40 | 50 | 60 | 80 | 100 | 120 | 160 | 200 | 225 | 240 | |
Výstupní otáčky naprázdno | 100 rpm | 75 rpm | 60 rpm | 50 rpm | 37,5 rpm | 30 rpm | 25 rpm | 18,75 rpm | 15 rpm | 12,5 rpm | 9,4 rpm | 7,5 rpm | 6,7 rpm | 6,3 rpm | |
Výkon | 250 W | 20,9 N.m | 27,9 N.m | 34,9 N.m | 41,9 N.m | 55,8 N.m | 69,7 N.m | 83,7 N.m | 111,6 N.m | 139,5 N.m | 167,3 N.m | 223,1 N.m | 278,9 N.m | 294,2 N.m | 294,2 N.m |
300 W | 24,1 N.m | 32,2 N.m | 40,2 N.m | 48,2 N.m | 64,3 N.m | 80,4 N.m | 96,5 N.m | 128,8 N.m | 160,9 N.m | 193,1 N.m | 257,4 N.m | 294,2 N.m | 294,2 N.m | 294,2 N.m | |
400 W | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
9HC□□ 10HC□□ |
ÚČINNOST HELICROSS PŘEVODOVKY |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Převodový poměr | 15 | 20 | 25 | 30 | 40 | 50 | 60 | 80 | 100 | 120 | 160 | 200 | 225 | 240 |
Účinnost | 66 % | 73 % | 66 % |
9HC□□ 10HC□□ |
SMĚR OTÁČENÍ VÝSTUPNÍ HŘÍDELE HELICROSS PŘEVODOVKY |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Převodový poměr | 15 | 20 | 25 | 30 | 40 | 50 | 60 | 80 | 100 | 120 | 160 | 200 | 225 | 240 |
Stejný směr otáčení jako motor | ano | ne | ne | ne | ne | ne | ne | ano | ano | ano | ano | ano | ano | ano |
* Znak □ na první pozici nahrazuje požadovaný převodový poměr a na druhé pozici materiál výstupní duté hřídele.
![]() |
Externí odkaz vedoucí na konfigurátor pohonů dostupný na webových stránkách DKM |
* Poznámka: Pro zobrazení anglické jazykové verze přepněte výchozí jazyk na English v pravém horním rohu webové stránky DKM (Language).
Postup pro vygenerování specifikace příslušného pohonu:
1) Po načtení webové stránky z odkazu výše vyberte požadovanou variantu indukčního motoru. Helicross převodovky jsou připojitelné k indukčním (Induction Motor), brzdovým (Brake Motor) a speed control motorům (Speed Control Induction Motor).
2) Output - vyberte výstupní výkon kompaktního motoru. Helicross převodovky jsou připojitelné k motorům s výkonem 90~400 W.
3) Voltage - zvolte napájení motoru | Whether to attach gearhead - zda k motoru připojit převodovku (attached) či nikoliv (not attached) | Connecting Type - způsob připojení holými vodiči (Lead Wire Type) nebo pomocí svorkovnice (Terminal Box Type).
4) Selecting Gearhead - vyberte možnost připojení helicross převodovky (Helicross Gearhead (Output Shaft, HC Type)) | Selecting Gear Ratio - zvolte preferovaný převodový poměr.
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() |
90.23 KB |
![]() |
174.95 KB |
![]() |
89.72 KB |
![]() |
173.94 KB |
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() |
5.72 MB |
![]() |
217 bajtů |