Aktuality

Od roku 2021 bude v platnosti nová legislativa, ze které vyplývá nutnost používat v potravinářském průmyslu pohony s omyvatelnou nerezavějící konstrukcí splňující principy hygienického designu. Pro zajištění bezpečnosti potravin musí být zpracovatelská technologie navržena tak, aby bylo zajištěno snadné a rychlé čištění, což většinou zahrnuje vysokotlaké čistící zařízení, agresivní chemické prostředky nebo velmi vysoké teploty. Zároveň musí být použitá technologie odolná proti kontaminaci a i v drsném prostředí a intenzivním provozu dlouhodobě spolehlivá a účinná.

V naší nabídce nově najdete magnetické inkrementální enkodéry řady MEM22 pro odměřování polohy a otáček stejnosměrných elektromotorů. Jsou určeny především pro kartáčové EC/ND a bezkartáčové BL elektromotory ve verzi s oboustrannou hřídelí, která umožňuje montáž tohoto typu enkodéru. Micro enkodéry MEM22 jsou velice kompaktní, na délku zabírají pouze 21,9 mm a svým průměrem nepřekračují 22 mm. Způsob odměřování je inkrementální se třemi kanály, z toho jsou dva kvadraturní obdélníkové signály A, B (posunuté vůči sobě o 90°) a třetí indexovací kanál I s 1 pulzem n otáčku. Zatímco monitorováním a vzájemným porovnáváním kanálů A a B lze získat informaci o směru a rychlosti motoru, indexovací signál I slouží k orientaci, respektive zjištění výchozí (referenční) polohy.

Do naší stávající nabídky oblých šnekových převodovek jsme přidali nové velikosti skříní. Až dosud bylo možné objednat tyto převodovky v následujících třech osových výškách - 26, 30 a 40 mm. Nyní je doplňují šnekové převodovky CL050 a CL070 s osovou výškou 50 a 70 mm. Tyto dva nové modely umožňují provoz s výkonnějšími elektromotory a to až do výkonu 1,1/4,0 kW. Maximální přenášený krouticí moment na výstupu převodovek CL050/CL070 je 88/241 N.m při vstupních otáčkách 1400 ot/min a díky tomu je lze použít na robustnější aplikace s vyššími nároky na přenášený výkon. Podotkněme, že výhodou oblých šnekových převodovek je jejich kompaktní velikost, nízká hmotnost a hladký design bez žebrování. Díky tomu jsou vhodnější pro umístění v prostředích, kde je nutné provádět jednou za čas odstranění usazenin ze skříně pohonu nebo tam, kde je méně zástavbového prostoru pro montáž do stroje.

 

V celé své historii se lidé snažili zjednodušit rutinní úkoly, například pomocí síly vody, větru nebo zvířat ve stavebnictví a zemědělství. Koncept automatizace tak vznikl na začátku samotné existence práce. Termín se však objevil až v roce 1947, kdy Henry Ford zavedl ve své společnosti dělbu práce za účelem zvýšení produktivity. Teprve v šedesátých letech, kdy se objevily první počítače a roboti, se automatizace postupně stala tím, čím je dnes - systémem, který se na úkoly s nízkou přidanou hodnotou spoléhá stále méně na člověka a stále více na stroje.

Kvalita ovzduší se stala významným problémem v oblasti veřejného zdraví, zejména pokud jde o znečištění. Podle ARCAA je vnitřní vzduch často znečištěnější než venkovní a jsme mu vystaveni více než 80% času. V oblastech s vysokou koncentrací lidí, jako jsou kanceláře, školy a obchody se zvyšují investice do automatizovaných systémů větrání. Pro ochranu zdraví a pohody osob existují také přísné regulace a legislativní opatření.

Rádi bychom informovali naše zákazníky o konstrukční změně krokových motorů velikosti 28 mm ze série Ezi-SERVO, Ezi-SERVO II a S-SERVO II. Tyto motory byly v minulosti dodávány výhradně s násuvnými konektory pro silový i zpětnovazební obvod. Od nynějška budou postupně nahrazovány za modifikovanou verzi se zakrytovanou zadní částí (model Stopper type). Oba kabely již nebudou násuvné přímo do rámu a víka motoru, nýbrž budou pevně vyvedené přímo z vinutí a zpětné vazby. Díky tomu bude krokový motor odolnější, bude mít stabilnější konstrukci a zabrání se nechtěnému odpojení při manipulaci nebo v aplikacích s flexibilním posuvem. Nové provedení kabelů je ohebné a vyhoví tak zvýšeným nárokům pro provoz v energetických řetězech. Z pohledu elektrických a mechanických vlastností zůstává vše stejné, liší se pouze konstrukce a zástavbové rozměry. Objednací kód nově modifikovaných motorů je rozlišen znakem „M“ za pozicí definice statorové délky motoru.

 

Stránky

Technická konzultace