Bezkartáčové BLDC motory - Ezi-SPEED

Přehled parametrů |
Bezkartáčové BLDC motory s externím regulátorem
jmenovitý výkon: 30~400 W jm. krouticí moment: 0,096~1,27 N.m rozsah regulace otáček: 50~4000 ot/min přípustná okolní teplota: 0°C~+40°C napájení: 1x230/3x230 VAC, 50/60 Hz |
Velikost | 60 (61x61 mm) / 80 (81x81 mm) / 90 (90x90 mm) / 104 (104,5x104,5 mm) |
- Systém Ezi-SPEED tvoří bezkartáčový BLDC motor a externí regulátor s pokročilými funkcemi ovládání.
- Výhodou elektronicky komutovaného motoru s absencí třecích kartáčů je především dlouhodobá životnost, což zaručuje bezúdržbový provoz a také konstantní momentový průběh v celém spektru výstupních otáček motoru.
- Řídicí jednotka (elektronický regulátor) systému Ezi-SPEED disponuje ovládacími tlačítky na čelním panelu, 7-segmentovým vizualizačním displejem pro monitorování aktuální rychlosti a zatížení. V závislosti na nastavení lze na displeji regulátoru zobrazit buďto aktuální rychlost motoru nebo výstupní rychlost za převodovkou.
- Otáčky motoru lze snadno regulovat a to v rozsahu 50 až 4000 otáček za minutu při konstantním krouticím momentu.
- BLDC motory Ezi-SPEED lze využít zejména v aplikacích, kde je potřeba dlouhá životnost motoru s maximálním rozsahem regulace v celém svém spektru otáček. Příkladem mohou být dopravníky s nepřetržitým provozem, AGV nebo ventilátory.
- Velkou přidanou hodnotou systému Ezi-SPEED je možnost kombinovat BLDC motory s kompaktními čelními nebo plochými převodovkami, díky čemuž lze dosáhnout až 70 N.m na výstupu z převodovky.
- Dostupné převodové poměry u čelních a plochých převodovek: 1:5, 1:10, 1:15, 1:20, 1:30, 1:50, 1:100, 1:200.
Charakteristické rysy:
- střídavé napájení systému;
- široký rozsah regulace otáček (50~4000 ot/min);
- stabilní udržení nastavených otáček díky vektorovému řízení (citlivost regulace 0,2 %);
- stabilní pomalá rychlost (50 ot/min);
- produktová řada: 30, 60, 120, 200, 400 W;
- úspora energie díky nízkým ztrátám a vysoké účinnosti;
- dlouhá životnost;
- bezúdržbový provoz;
- snadná regulace otáček, jednoduché zapojení (čelní panel a I/O rozhraní).
- integrované binární vstupy pro ovládání přednastavených rychlostí.
1) Stabilní regulace rychlosti (citlivost regulace otáček 0,2 %)
Ezi-SPEED průběžně porovnává žádanou rychlost s rychlostí získanou ze zpětnovazebních signálů a nastavuje tak proud motoru. Takže i když se zatížení mění, jsou zajištěny stabilní otáčky při nízké i vysoké rychlosti. Konvenční asynchronní motor ovládaný frekvenčním měničem nezpracovává zpětnovazební signály, a proto jeho rychlost při zvýšení zatížení výrazně poklesne.
Zatěžovatel: 95 %; žádaná rychlost: 1500 ot/min
Regulace rychlosti měřena enkodérem s rozlišením 32 000 pulzů/ot.
2) Široký rozsah regulace rychlosti (v poměru rychlosti 1:80)
Ezi-SPEED má širší rozsah regulace otáček v porovnání s asynchronním motorem regulovaným frekvenčním měničem a nedochází u něj k omezení krouticího momentu při nízké rychlosti. Ezi-SPEED je proto vhodný pro aplikace, které vyžadují stabilní krouticí moment ve velkém rozsahu otáček.
Rozsah regulace otáček systému Ezi-SPEED: 50~4000 ot/min
Rozsah regulace otáček AC motoru s frekvenčním měničem: 200~2400 ot/min
* Rozsah regulace otáček AC motoru s frekvenčním měničem závisí na modelu.
3) Vysoká účinnost (energetická úspora)
V rotoru bezkartáčových motorů jsou použity permanentní magnety. Ty zabraňují malým sekundárním ztrátám v rotoru. BLDC motory jsou proto mnohem účinnější než měničem ovládaný asynchronní motor. Díky tomu může uživatel šetřit energii.
Zatěžovatel: 100 %; žádaná hodnota: 1500 ot/min
Srovnání teploty motoru po 4 hodinách nepřetržitého provozu:
4) Kompaktní rozměry, nízká hmotnost, velký výkon (ve srovnání s AC indukčním motorem)
BLDC motor má kompaktní konstrukci, nízkou hmotnost a poskytuje velký výkon díky permanentním magnetům použitých na rotoru. Ve srovnání s indukčním AC motorem je proto výkonnější.
5) Snadné zapojení
Konektor motoru a snímače lze jednoduše připojit k řídicí jednotce. Také není zapotřebí pájky ani speciálních nástrojů při připojování silových a I/O konektorů. Jednoduše zasuňte vodič do I/O konektoru při současném stlačení oranžového tlačítka na příslušném pinu konektoru.
6) Jednoduché ovládání na čelním panelu
- Řízení chodu a zastavení:
Když je přepínač nastaven do polohy „RUN“, motor se spustí. Přepnutím tohoto přepínače do polohy „STAND-BY“, dojde ke zpomalení a zastavení motoru. Chod motoru může být ovládán pouze jedním přepínačem.
- Řízení směru otáčení:
Změna směru otáčení se provádí přepínačem změny směru „FWD/REV“. Změnu směru lze provést i za chodu motoru.
- Řízení rychlosti:
Tlačítka pro ovládání rychlosti umožňují snadné řízení rychlosti a mnoho dalších funkcí. Stisknutím tlačítka „+“ se rychlost zvyšuje, zatímco stisknutím tlačítka „-“ snižuje. Po dosažení žádané hodnoty jednoduše stiskněte tlačítko „SET“ pro potvrzení nastavené rychlosti.
7) Ovládání pomocí I/O rozhraní (např. nadřazeným PLC, I/F, atd.)
Pomocí externích signálů I/O z nadřazeného systému lze Ezi-SPEED spouštět/zastavovat, měnit směr otáčení motoru a ovládat multi-speed rychlostní režim.
8) Zobrazení aktuálního zatížení a rychlosti
Krouticí moment motoru může být na displeji vyjádřen v procentech ve formě zatěžovatele. Obsluha tak může zkontrolovat aktuální zatížení během provozu. Díky tomu je možné udržet aplikaci v optimálních podmínkách, protože zatížení zařízení se může s dobou měnit. Na displeji regulátoru lze také zobrazit aktuální rychlost motoru (otáčky motoru, otáčky za převodovkou, lineární rychlost).
Indikace při 100 % zatěžovateli
Aktuální rychlost při nastavené žádané hodnotě 1500 ot/min
9) Vícerychlostní (multi-speed) režim
Regulátor disponuje paměťovým modulem s možností uložení až 8 různých rychlostí, které je možno spínat pomocí vstupních binárních signálů P0, P1 a P2 a jejich vzájemnou kombinací. Ezi-SPEED se proto obejde bez samostatného ovládacího zařízení.
10) Různé funkce regulátoru
- START/STOP režim motoru;
- nastavení provozní rychlosti;
- změna směru otáčení;
- změna indikace na displeji;
- indikace provozní rychlosti podle předvoleného převodového poměru;
- nastavení rozběhové a doběhové rampy;
- zamknutí editace jedním tlačítkem;
- nastavení až 8 různých rychlostí do paměti jednotky;
- nastavení omezení rychlosti;
- potvrzení ovládání externími signály;
- přiřazení externích vstupních/výstupních signálů;
- nastavení času detekce v případě přetížení.
11) Uzamknutí parametrizace a ovládání chodu
- Systém Ezi-SPEED nabízí možnost uzamknutí ovládání jediným tlačítkem, které zabraňuje neoprávněným změnám v nastavení a změně dat.
- Nastavení zámku
Stiskněte a podržte tlačítko „S“ v režimu „STAND-BY“ po dobu alespoň 5 sekund. Jakmile se na displeji objeví nápis „LOCK“, funkce zámku je aktivována.
- Zrušení zámku
Stiskněte a podržte tlačítko „S“ po dobu alespoň 5 sekund. Jakmile se na displeji objeví nápis „UnLk“, funkce zámku je deaktivována.
12) Detekce a indikace poruch/brzdný odpor
Ezi-SPEED dokáže detekovat abnormální podmínky jako je přetížení, přepětí atd. Pokud je zjištěna porucha, je chod motoru okamžitě zastaven a na výstupu je indikován alarm. Regulátor umožňuje připojit externí brzdný odpor v případě, že je používán krátký čas decelerace nebo pokud je k motoru připojena zátěž s velkou setrvačností.
Kompatibilní propojovací kabely:
Ezi-SPEED-□□-□-30/60/120:
- silový prodlužovací kabel motoru a zpětné vazby (CN2+CN3) – CSPD-A-xxxz
Ezi-SPEED-□□-□-200/400:
- silový prodlužovací kabel motoru (CN2) – CSPD-M-xxxz
- senzorový prodlužovací kabel zpětné vazby (CN3) – CSPD-S-xxxz
* xxx = 001 (1 m), 002 (2 m), 003 (3 m), 005 (5 m), 007 (7 m), 010 (10 m)
** z = F – standardní kabel pro pevné uložení
Pro tento produkt není konfigurátor k dispozici.
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() |
4.3 MB |
![]() |
15.43 MB |
![]() |
3.59 MB |
![]() |
7.15 MB |
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() |
1.97 MB |
![]() |
5.26 MB |
![]() |
238 bajtů |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (2-Step Speed Control Inspection Conveyor) Ukázka změny rychlosti běhu na základě signálu od optického snímače. |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Comparison with AC Induction Motor) Podívejte se na video, které ukazuje přednosti BLDC motoru ve srovnání s běžným AC motorem. |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Easy Connecting with Motor and Drive) Nejrychlejší spojení motoru s driverem! Ezi-SPEED nabízí jednoduché, intuitivní a rychlé spojení motoru s driverem. Stačí pouze zapojit konektory.
|
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Easy Control With Front Panel Switch) Díky přehlednému ovládacímu panelu a zabudovaných tlačítek budete mít Ezi-SPEED vždy pod kontrolou. |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Easy Lock and Unlock Function) Proti nechtěným změnám či zásahům slouží jednoduchá a velmi praktická funkce uzamknutí ovládacího panelu a to pouze stiskem jediného tlačítka. |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Load Factor and Real Speed) Kontrolní panel umožňuje i zobrazení aktuálních otáček či procentuálního zatížení motoru. Mezi ukazateli je možné libobolně přepínat a neustále tak mít dokonalý přehled o nastavených parametrech a zátěži. |
|
BLDC motory Ezi-SPEED (Easy Speed Control) Intuitivní a přehledné ovládání rychlosti. Změna otáček nikdy nebyla tak snadná a přehledná zároveň. |