Kompaktní stejnosměrné motory - DKM

dc_dkm

Přehled parametrů

Stejnosměrné elektromotory DKM

 

výstupní výkon: 15~200 W

jmenovité otáčky: ~3000 ot/min

jmenovitý krouticí moment: 0,049 až 0,695 N.m

rozběhový krouticí moment: 0,370 až 5,750 N.m

napájecí napětí: 12, 24, 90 VDC

provedení: přírubové

Velikost rámu □60×60 mm, □80×80 mm, □90×90 mm

  • Kartáčové stejnosměrné elektromotory DKM disponují velkým rozběhovým momentem a vysokou účinností. Najdou uplatnění v mnoha oblastech domácího i průmyslového použití a vzhledem ke stejnosměrnému napájení také v mobilních aplikacích.
  • Dodávány jsou s napájecím napětím 12, 24 nebo 90 VDC.
  • Díky stejnosměrnému napájení lze u těchto motorů snadno regulovat výstupní rychlost a měnit smysl otáčení změnou polarity napájení.
  • Výstupní hřídel motoru je dostupná ve třech variantách provedení - hřídel s ploškou, hřídel s pero-drážkou (těsné pero je součástí dodávky) nebo spirálový pastorek pro připojení k převodovce.
  • Ke stejnosměrným motorům DKM lze připojit kompaktní čelní nebo šnekové převodovky DKM s velkým rozsahem převodových poměrů. Pro další redukci otáček může být použit vložený mezistupeň X10 mezi motor a čelní/šnekovou převodovku, čímž lze získat desetinásobek převodového poměru hlavní převodovky.

 

Klíčové vlastnosti:

  • válcová konstrukce motoru bez ventilátoru
  • magnetické pole generované permanentními magnety
  • výstupní výkon: 15 W, 25 W, 40 W, 60 W, 90 W, 120 W, 200 W
  • dostupné ve 3 různých velikostech rámu (mm): □60×60 mm, □80×80 mm, □90×90 mm
  • stejnosměrné napájecí napětí: 12, 24 a 90 VDC
  • vysoký rozběhový moment
  • třída krytí: IP20
  • teplotní třída izolace: B (130°C)
  • rozsah přípustné okolní teploty: -10°C ~ +40°C
  • připojení pomocí dvou vodičů o délce 300 mm
  • možnost regulace výstupních otáček 12V nebo 24V verze motorů stejnosměrným regulátorem PLN

 

Volitelné příslušenství:

 

 

Model

6DCG□□-15-30: spirálový pastorek     

6DCD□□-15-30: hřídel s ploškou

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

6DC□12-15-30 15 12 13,50 0,370 0,60 3250 1,70 3000 0,049
6DC□24-15-30 15 24 7,70 0,410 0,40 3500 1,20 3000 0,049
6DC□90-15-30 15 90 1,90 0,450 0,06 3200 0,16 2900 0,049


 

Model

8DCG(W)□□-25-30: spirálový pastorek

8DCD□□-25-30: hřídel s ploškou

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

8DC□12-25-30 25 12 48,00 1,50 1,80 3300 3,30 3100 0,081
8DC□24-25-30 25 24 29,00 1,80 0,80 3050 1,90 2900 0,081
8DC□90-25-30 25 90 10,00 2,15 0,04 3200 0,35 3000 0,081


 

Model

8DCG(W)□□-40-30: spirálový pastorek

8DCD□□-40-30: hřídel s ploškou

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

8DC□12-40-30 40 12 47,00 1,50 1,50 3300 4,80 3000 0,130
8DC□24-40-30 40 24 37,00 2,30 0,60 3250 1,90 3000 0,130
8DC□90-40-30 40 90 1,50 2,40 0,03 3400 0,60 3000 0,130


 

Model

9DCP(W)□□-60-30: spirálový pastorek

9DCD□□-60-30: hřídel s ploškou

9DCK□□-60-30: hřídel s perem

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

9DC□12-60-30 60 12 50,00 1,30 2,00 3400 8,50 2900 0,195
9DC□24-60-30 60 24 36,00 1,90 1,15 3300 4,30 3000 0,195
9DC□90-60-30 60 90 11,50 2,50 0,02 3250 0,80 3000 0,195


 

Model

9DCP(W)□□-90-30: spirálový pastorek

9DCD□□-90-30: hřídel s ploškou

9DCK□□-90-30: hřídel s perem

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

9DC□12-90-30 90 12 80,00 2,10 3,00 3400 12,00 3000 0,292
9DC□24-90-30 90 24 55,00 2,90 1,50 3400 6,20 3000 0,292
9DC□90-90-30 90 90 15,00 3,10 0,12 3300 1,20 3000 0,292


 

Model

9DCP(W)□□-120-30: spirálový pastorek

9DCD□□-120-30: hřídel s ploškou

9DCK□□-120-30: hřídel s perem

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

9DC□12-120-30 120 12 96,00 3,10 4,00 3400 15,00 3000 0,390
9DC□24-120-30 120 24 64,00 3,90 1,50 3250 6,80 3000 0,390
9DC□90-120-30 120 90 18,00 3,70 0,30 3400 2,00 3000 0,390


 

Model

9DCH□□-200-30: spirálový pastorek

9DCD□□-200-30: hřídel s ploškou

9DCK□□-200-30: hřídel s perem

Výstupní výkon

[W]

Napětí

[V]

Rozběhový proud

[A]

Rozběhový moment

[N.m]

Bez zatížení Jmenovité zatížení

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Proud

[A]

Otáčky

[ot/min]

Jmenovitý moment

[N.m]

9DC□12-200-30 200 12 98,00 3,00 5,00 3300 28,00 2800 0,695
9DC□24-200-30 200 24 105,00 5,75 2,00 3400 13,00 3000 0,650
9DC□90-200-30 200 90 28,00 4,80 0,50 3400 3,50 3000 0,650

 

* Znak  nahrazuje požadovaný typ hřídele.

* Znaky  nahrazují požadované napájecí napětí.

Konfigurátor kompaktních pohonů DKM dostupný na webových stránkách výrobce
* Poznámka: Pro zobrazení anglické jazykové verze přepněte výchozí jazyk na EN v pravém horním rohu webové stránky DKM.
 

Brzdové kompaktní motory DKM

Ve videu lze vidět praktickou funkci elektromagnetické brzdy. Motory DKM jsou osazeny kvalitními japonskými elektromagnetickými brzdami, které lze využívat ve vysokém pracovním cyklu.

 
     
 

Reverzační kompaktní motor DKM

Kompaktní reverzační motory DKM jsou osazeny jednoduchou mechanickou brzdou, která je složena z ocelového kotoučku an rotoru, na který působí keramické elementy přitlačené pružinami. Toto je velmi užitečné pro rychlou reverzaci, či pro statickou samosvornost. Omezením je, že reverzační motor se může spojitě otáčet maximálně 30 minut.

     
 

Kompaktní motory s integrovanou brzdou a spojkou

Indukční motory mají integrovanou elektromagnetickou spojku a brzdu což je velmi zajímavá kombinace vhodná pro přesné polohování. Motor pracuje prakticky nominální rychlostí a elektromagnetická spojka s brzdou ovládá například převodovku. Jde o velmi elegantní a levné řešení pro indexaci. 

     
 

Rozdíl mezi indukčním, reverzačním a brzdovým kompaktním motorem

U jednotlivých dopravníků lze názorně vidět rozdíl mezi jednotlivými typy motoru. Dopravník s nejdelším doběhem je osazen standardním indukčním motorem, dopravník se středním doběhem je osazen reverzačním motorem s integrovanou třecí brzdou, dopravník s rychlou reakcí na zastavení je osazen motorem s elektromagnetickou brzdou. 

 

 

Technická konzultace